خانه » زیست شناسی » تحقیق درباره زندگی لک لک ها و زمان مهاجرت آن ها

تحقیق درباره زندگی لک لک ها و زمان مهاجرت آن ها

در مورد لک لک ها و خصوصیاتشان بیشتر بدانیم!

لک لک (Stork) - زندگی لک لک هالک لک چیست؟

لک لک پرنده‌ای بزرگ با پاها و گردن دراز و منقار بلند و راست است که آهسته به پرواز در می‌آیند و درحال پرواز پاها و گردن را کشیده و اندکی رو به پایین نگه می‌دارند. آرام و کند راه می‌روند. نر و ماده هم‌شکلند. روی درخت‌ها، صخره‌ها یا ساختمان‌ها آشیانه می‌سازند. لک‌لک‌ها یک تیره از راستهٔ لک‌لک‌سانان هستند و گونه‌های مختلفی دارند.

نوع تغذیه لک لک ها

لک لک ها با استفاده از منقارشان و با انجام یک فن کمیاب و موثر برای ماهیگیری، از ماهی کپور در آب‌ های کم عمق تغذیه می‌کنند. لک‌لک منقارش را بازکرده و داخل آب فرومی‌برد و سپس منتظر می‌ماند تا ماهی بدشانسی از آنجا عبور کند. زمانی که لک‌لک حضور یک ماهی را احساس می‌کند، می‌تواند در کمتر از ۲۵ میلی‌ثانیه منقارش را ببندد. این واکنش سریع ،تنها در تعداد کمی از مهره‌داران دیگر قابل مشاهده است.
این لک‌لک‌ها برای انجام فن ماهیگیری خود، رودخانه‌های متروکه‌ای را ترجیح می‌دهند که به وسیله‌ی جزر و مد یا افت سطح آب شیرین ایجاد شده‌اند، زیرا ماهی‌ها در این مناطق جمع می‌شوند.

نحوه زندگی لک لک ها

لک‌لک‌ها حیواناتی اجتماعی هستند. گاهی چندین جفت روی یک درخت، آن‌ها به صورت گروهی غذا می‌خورند و در جاهای شلوغ آشیانه می‌سازند. لک‌لک‌های چوبی اکثراً در آمریکای مرکزی و جنوب، از مکزیک تا آرژانتین تولید مثل و زندگی می کنند.

زمان مهاجرت لک لک ها

هر سال لک لکها به مناطق گرم مهاجرت می کنند زیرا نسبت به سرما حساس هستند. هنگامی که لک لک ها را می بینیم متوجه می شویم که روزهای گرم تابستان فرا رسیده است. در فصل تابستان لک لک ها در مناطق گرم از اروپا تا شمال آفریقا و از ترکیه تا ژاپن زندگی می کنند.

قبل از آن که هوا سرد شود لک لک ها به نیم کره جنوبی مناطق استوایی آفریقا و هند مهاجرت می کنند. شگفت انگیز است که لک لک ها می دانند در این زمان از سال نیمه جنوبی گرم می شود این امر یک معجزه است اما نکته جالب تر این است که بعد از ۶ ماه دقیقا در فصل بهار لک لک ها بر می گردند و هزاران کیلو متر را برای یافتن آشیانه های قبلی شان طی می کنند این مسئله واقعا تعجب آور است!

آشیانه لک لک

تولیدمثل لک لک ها

در بعضی از مناطق مانند فلوریدای آمریکا، تولیدمثل لک لک ها، همزمان با فصل خشکی که شرایط بهینه برای ماهیگیری را ایجاد می‌کند آغاز می‌شود.اگرچه لک‌لک‌ها ماهی‌های کوچک را می‌خورند، اما تعداد ماهی هایی که می خورند خیلی زیاد است. در طول فصل تولیدمثل هر جفت در یک آشیانه، به همراه دو جوجه‌ی تازه بال درآورده ممکن است بیش از ۱۸۱ کیلوگرم ماهی بخورند.

لک لک ها ماده ۲ تا ۵ تخم می‌گذارند و هردو جنس نر و ماده برای مدت یک ماه روی تخم‌ها می‌خوابند. جوجه‌های جوان دو ماه بعد از تخم‌گذاری خارج می‌شوند.

خصوصیات لک لک ها

لک لک پرنده ای مهاجر است با قدی حدود یک متر و نیم و بال های سفید و بزرگ و دم سیاه.
▪ منقار لک لک و پاهای بلندش قرمز است که به او چهره ای دوست داشتنی می دهد.
▪ یکی از جالب ترین خصوصیات لک لک ها شیوه پرواز آن هاست لک لک ها در حال پرواز سرشان را به سمت عقب می اندازند. با این روش هنرمندانه لک لک می تواند با شکافتن هوا سریع تر حرکت کند.

پیشنهادی: همه چیز درمورد لانه و آشیانه سازی پرندگان
ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *