خانه » زندگینامه » تحقیق در مورد زندگی امیرحسین فردی + آثار

تحقیق در مورد زندگی امیرحسین فردی + آثار

آشنایی با زندگی نامه امیر حسین فردی

تحقیق در مورد زندگی امیرحسین فردی

زندگینامه امیرحسین فردی

امیرحسین فردی نویسنده و فعال عرصه ادبیات داستانی است که در سال ۱۳۲۸ در روستای قره تپه اردبیل چشم به جهان گشود. در ادامه با زندگی ایشان آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

امیرحسین فردی از روزنامه‌نگاران، نویسندگان و فعالان عرصه ادبیات داستانی ایران بود و سابقه حرفه‌ای درخشانی داشت. عضویت در حوزه اندیشه و هنر اسلامی، سردبیری و مدیرمسئولی «کیهان بچه‌ها» (به مدت ۳۱ سال)، مؤسس و مدیر مسئول کیهان علمی، مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، عضویت در شورای داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در شورای داستان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، مسئولیت جشنواره انتخاب کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، مسئولیت شورای ادبیات داستانی نیروی مقاومت بسیج و مدیریت کارگاه قصه و رمان حوزهٔ هنری از سوابق مسئولیت‌های اجرایی وی است.

چندین بار داوری برای کتاب سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، جشنواره ادبیات داستانی بسیج، جشنواره راهیان نور، انجمن قلم ایران، جشنواره قصه‌های قرآنی از تجربه‌های دیگر وی است.

وی از مؤسسین کتابخانه مسجد جوادالائمه (ع) در سال ۱۳۵۳ و تشکیل شورای نویسندگان آن مسجد است که در ادامه به حوزهٔ هنری پیوستند و از ستون‌های اولیهٔ این نهاد بودند. بعدها با تشکیلاتی شدن حوزهٔ هنری و پیوستن آن حوزه به سازمان تبلیغات اسلامی بطور مستقل به ادامه فعالیت پرداختند.

امیرحسین فردی پنجشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۳۹۲، دچار مشکل تنفسی شد و در راه انتقال به بیمارستان لقمان درگذشت. علیرضا متولی زندگی‌نامه شخصی و حرفه‌ای وی را در قالب یک زندگی‌نامهٔ داستانی توسط انتشارات مدرسه برهان منتشر کرد که به چاپ چهارم رسیده‌است.

آثار امیرحسین فردی

گرگ سالی

♦ اسماعیل

♦ سیاه چمن

♦ آشیانه در مه

♦ کوچک جنگلی

♦ افسانه اصلان

♦ امام اول

♦ بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

♦ تختی افسانه نبود

♦ خسته نباشی گل بهار

♦ قصه‌های گل بهار

♦ روزی که تو آمدی

♦ ملاقات با آفتاب

♦ میرزا کوچک خان

♦ میهمان ملائک

♦ هامون، زهکلوت و آن حوالی (سفرنامه)

♦ یک دنیا پروانه

♦ یک مشت نقل رنگی

پیشنهادی: زندگینامه نصرالله مردانی

منبع: ویکی پدیا

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *