خانه » پزشکی و سلامت » تحقیق درباره گرفتگی ماهیچه، کشیدگی ماهیچه و درد ماهیچه ای

تحقیق درباره گرفتگی ماهیچه، کشیدگی ماهیچه و درد ماهیچه ای

همه چیز مختصر و مفید در مورد گرفتگی، کشیدگی و درد ماهیچه ای

گرفتگی ماهیچه، کشیدگی ماهیچه و درد ماهیچه

تحقیق در مورد مشکلات ماهیچه ای

در این پست با خلاصه ای از تعریف گرفتگی ماهیچه، کشیدگی ماهیچه و درد ماهیچه ای و درمان آنها آشنا می شویم با دانشچی همراه باشید.

گرفتگی ماهیچه ای چیست؟

سفت و دردناک شدن ماهیچه‌ها بیشتر در گردن و شانه که هرحرکتی می‌تواند باعث درد و تیر کشنده‌ای در آن ناحیه شود. که دلیل اصلی این مشکل عدم تعادل کلسیم و منیزیم، کاهش آب بدن، فعالیت کم بدنی و استرس می باشد.
برای درمان گرفتگی ماهیچه باید انجام دادن این موارد الزامی است: ۱- ورزش کردن ۲-حمام جوش شیرین ۳-مصرف مکمل ۴-گرما دادن به ماهیچه ها ۵-استراحت و کاهش استرس ۶-مصرف مکرر مایعات و آبرسانی به عضلات ۷-انجام حرکات کششی

کشیدگی ماهیچه‌ ای چیست؟

زمانی که به علت نیروی کششی بیش از حد به بخش عضلانی-تاندونی، ماهیچه ها بیش از حد کش آمده یا پاره شود، کشیدگی ماهیچه‌ ای به وجود می آید. که موجب درد و تحرک محدود گروهی از ماهیچه‌های آسیب دیده می‌شود.
برای درمان کشیدگی ماهیچه ای انجام دادن این موارد الزامیست: ۱- محافظت از بافت آسیب دیده ۲- استراحت ۳- یخ‌گذاری ۴- بستن ماهیچه ۵- بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده ۶- فیزیوتراپی برای کاهش درد و تورم ۷-دارو‌های ضد التهابی .

درد ماهیچه ای چیست؟

درد ماهیچه ای، یکی از علائم بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات است. شایع‌ترین عامل آن کار کشیدن زیاد یا کشیدگی گروهی از ماهیچه‌هاست و درصورتی که دلیل آن فیزیکی نباشد، می‌تواند به دلیل عفونت ویروسی باشد.
برای درمان آن باید ابتدا توسط پزشک تشخیص دهد، اگر درد دلیل فیزیکی داشت می تواند با درمانهای گرفتگی و کشیدگی، درد ماهیچه ای را درمان کرد، وگر نه باید دارو تجویز شود.

پیشنهادی: همه چیز درباره مغز و نخاع

علوم پایه هشتم _ دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *