خانه » علمی » تحقیق درباره تکنولوژی اوترنت | Outernet

تحقیق درباره تکنولوژی اوترنت | Outernet

تحقیق درباره اوترنت | Outernet

اوترنت | Outernet

اوترنت (Outernet) که از آن به عنوان یک رسانه الکترونیکی نوظهور است در حال گسترش یاد می شود خاصیت هایی دارد که موجبات نگرانی برخی از کشورها را فراهم کرده و برخی از دولت ها بر ضرورت مقابله هوشمندانه با این پدیده تاکید کرده اند.

اوترنت چیست و چرا توسعه این فناوری می تواند یک بار دیگر انقلابی در وضعیت ارتباطات بشر ایجاد کند. این سوالی است که مدتی است کارشناسان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات را به خود جلب کرده است. یکی از خصوصیت های اوترنت این است که با توسعه آن تقریبا نظارت و کنترل و فیلترینگ بی معنی می‌شود.

نگاهی به فناروی اوترنت و آینده آن

روش کار این شبکه به این شکل است که محتوای موجود در اینترنت را جمع‌آوری کرده و در ماهواره‌ قرار می دهد و این اطلاعات به وسیله دستگاه های گیرنده خانگی و سایر گیرنده ها به دست مخاطب می رسد. این برنامه در حال حاضر پایگاه اطلاعاتی بسیار بزرگی را در اختیار دارد و تعدادی از موسسه های تولید خبر و محتوا در جهان با آن همکاری می کنند.

فناوری اوترنت (Outernet)

تکنولوژی اوترنت | Outernet

فناوری اوترنت (OuterNet)، از سال ۱۹۹۵ میلادی توسط یک بنیاد خیریه و با هدف ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به کشورهای فقیر راه اندازی شد. روش کار این شبکه به این شکل است که، محتوای موجود در اینترنت را جمع‌آوری کرده و در ماهواره‌های خود قرار می دهد و این اطلاعات به وسیله دستگاه های گیرنده خانگی و سایر گیرنده ها به دست مخاطب می رسد.

این موسسه در حال حاضر پایگاه اطلاعاتی بسیار بزرگی را در اختیار دارد و تعدادی از موسسه های تولید خبر و محتوا در جهان با آن همکاری می کنند.

نسخه آزمایشی اوترنت با زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی، چینی و عربی راه‌اندازی شده است و موسسات معتبری چون ویکی پدیا، سی ان ان و بی بی سی با آن همکاری می کنند.

بنیان این پدیده را برای اولین بار شرکت Media Development Investment Fund یا MDIF بنا نهاد واز آن زمان تاکنون با اسم های مخلتفی چون: اینترنت رایگان، اینترنت خارج از جو، اینترنت ماهواره ای، اینترنت آزاد، اینترنت پرسرعت و اینترنت بدون سانسور از آن یاد می شود.

فلسفه ایجاد تکنولوژی اوترنت از طرف متولیان آن این است که به نظر می رسد بسیاری از بحران‌ها دنیای کنونی، در عدم توسعه کشورهای جهان سوم ریشه دارد و به همین دلیل هدف از اوترنت، توسعه آموزش، تکنیک‌های کشاورزی، گسترش مسائل بهداشتی و حل مشکل اشتغال در جوامع آفریقایی و فقیر است.

عمده ترین مشکل این تکنولوژی در حال یک طرفه بودن تبادل اطلاعات است اما ارائه‌دهندگان به سرعت در تلاش هستند تا این روند را دوطرفه کنند تا کاربران نیز امکان تولید محتوا داشته باشند.

در حال حاضر کاربران اینترنت می‌توانند با استفاده از دیش خانگی یا دریافت‌کننده‌های مشابهی که این موسسه در اختیارشان قرار می‌دهد، اطلاعات موجود در اینترنت را بر روی دستگاه‌هایی مانند رایانه‌های خانگی، لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها و تلفن همراه دریافت کنند.

این برنامه در حال حاضر بخش‌هایی از آمریکا، اروپا و خاورمیانه را تحت پوشش قرار داده است و انتظار می رود به زودی و در سالهای آینده نزدیک به ۴ میلیارد نفر مشارکت‌کننده جدید وارد بازار جهانی شده و از اوترنت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: فرق بین اینترنت حجمی و اینترنت نامحدود

در مورد فناوری اوترنت
منبع چرچی نت پلاس

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *