خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد لحظه تحویل سال نو

انشا در مورد لحظه تحویل سال نو

انشا ادبی درباره لحظه سال تحویل (سال نو مبارک)

لحظه تحویل سال نو

در این پست انشای ادبی و زیبا با موضوع لحظه تحویل سال نو به صورت اختصاصی توسط تیم دانشچی تهیه شده است تا دانش آموزان با نحوه نوشتن این نوع انشا آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا لحظه تحویل سال نو

تحویل به معنای تبدیل شدن است، به لحظه ای که زمین یک دور کامل به دور خورشید می گردد و به جای اولیه خودش بر می گردد و سالی به سال دیگر تبدیل می شود، تحویل سال نو می گویند.

لحظه تحویل سال برای ما ایرانیان بسیار اهمیت دارد، ما از روزهای قبل خود را برای این لحظه آماده می‌کنیم؛ خانه تکانی می کنیم، لباس های نو می پوشیم، سفره هفت سین می چینیم و سر سفره هفت سین در کنار هم می‌نشینیم و منتظر تحویل سال می شویم. برخی هم برای این لحظه به زیارتگاه ها و مزار شهدا می روند تا در هنگام تحویل سال در مکان مقدسی باشند.

هنگام تحویل سال در حالی که همه اعضای خانواده کنار هم هستیم دعای مخصوص آن را میخوانیم، در این دعا از خداوند مهربان می خواهیم همانطور که سال را تغییر داده است و سرمای زمستان را برده و زمین را دوباره زنده کرده است، ما را نیز تغییر و تحول دهد، سیاهی کینه ها را از دلهای ما پاک کند و سال خوبی را برای ما رقم زند.

پیشنهادی: انشا برای عید نوروز

بعد از تحویل سال همه باهم روبوسی میکنیم. بزرگ خانواده اسکناس هایی را که در قرآن گذاشته است بیرون می آورد و به ما عیدی می دهد و ما این پول ها را کنار پول هایمان میگذاریم تا برکت پیدا کند. بعد تحویل سال آماده میشویم که برای عید دیدنی به خانه پدر بزرگ و مادر بزرگ برویم. ما ایرانی ها به احترام بزرگترها عید دیدنی را با رفتن کوچکتر ها به خانه بزرگترها شروع می کنیم؛ بنابراین اول فرزندان به خانه پدر و مادرشان می روند و نوه ها به خانه پدر بزرگها و مادر بزرگها .

عید نوروز آیین زیبایی است که باعث میشود دل ها به هم نزدیک شود و غصه ها و کینه ها از بین برود، به همین دلیل من عید نوروز را خیلی دوست دارم .

 

انشا کوتاه در مورد تحویل سال نو _ اختصاصی دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *