خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد زعفران طلای سرخ

انشا در مورد زعفران طلای سرخ

موضوع: انشای ادبی درباره زعفران طلای سرخ

انشا زعفران طلای سرخ

در این پست انشای زیبا با متن ادبی و توصیفی زیبا از زعفران توسط دانشچی تهیه و تنظیم شده است از خواندن آن لذت ببرید.

انشا زعفران طلای سرخ

اگر در فصل پاییز به خراسان جنوبی سفر کرده باشید، خواهید دید زمین های کویری این استان پوشیده از گلهای بنفشی است که باورتان نمی شود نام کویر را بر این زمین ها گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: انشا درباره یک روز زیبای پاییزی

مردان و زن هایی را خواهید دید که مشغول چیدن این گلهای زیبا هستند.

این گلهای زیبا زعفران نام دارد که معروف به “طلای سرخ” یا “طلای کویر” است. این گلهای زیبای به رنگ بنفش را به خاطر رشته های سرخی که در میانش است، طلای سرخ نامیده اند.

زعفران گیاهی کوچک و چند ساله است که دارای پیاز و برگهای باریکی شبیه برگ پیاز است، گل این گیاه از شش گلبرگ بنفش تشکیل شده که در وسط آن سه کلاله قرمز رنگ وجود دارد که همان زعفران است.

زعفران در زمین های کویری و خشک کشت می شود. قیمت زعفران بسیار زیاد است و از این جهت به آن طلای سرخ یا طلای کویر می گویند.

کشاورزان بعد از چیدن گلهای زعفران این رشته های سرخ رنگ را از میان گل ها خارج می کنند و بعد از بسته بندی آن را می فروشند.

ایران اولین تولید کننده زعفران جهان است و سالیانه چندین تُن زعفران به کشورهای جهان صادر می کند.

زعفران وقتی با آب ترکیب شود رنگ آن را زرد میکند، از زعفران به خاطر رنگ ، عطر و خواص دارویی اش در تولید خوراکی ها و نوشیدنیها، رنگ و داروهای ضد افسردگی استفاده می شود.

در بسیاری از غذاها و نوشیدنیهای ایرانی از زعفران استفاده می شود؛ مانند شله زرد، حلوا، زرشک پلو، عدس پلو، شربت زعفران و …

در زعفران ماده نشاط آوری وجود دارد که با نوشیدن یک لیوان شربت زعفران در روز می توان خستگی را از تن به در کرد، البته نباید در مصرف زعفران زیاده روی کرد زیرا باعث مسمومیت می شود.

زعفران یکی از زیباترین و مفیدترین نعمت های خداوند حکیم است، از خداوند مهربان به خاطر همه نعمتهایش سپاسگزاریم.

 

کاربران عزیز در صورتی که انشا با موضوع ” زعفران طلای سرخ ” نوشته اید می توانید از طریق نظرات برای ما ارسال کنید. نگارش این انشا به شما کمک میکنید تا با نحوه مهارت نوشتاری آشنایی شوید.

 

انشا زعفران طلای سرخ _ اختصاصی دانشچی

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *