خانه » مهارت نوشتاری » انشا در مورد اگر آب نباشد

انشا در مورد اگر آب نباشد

انشا دانش آموزی درباره اگر آب نباشد 💧 – اهمیت آب در زندگی انسان

انشا دانش آموزی درباره اگر آب نباشد

انشای توصیفی درباره ” اگر آب نباشد ” به صورت ادبی و ساده برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند با دانشچی همراه باشید.

انشا اگر آب نباشد

ممکن است فکر کردن به بعضی چیزهایی که وجود دارند سخت نباشد. اما قطعا با فکر کردن به نبودن شان مُخ مان سوت می کشد. یکی از آن چیزهای مهم که نمی شود به نبودنش فکر کرد آب است. فکر کن در یک روز گرم تابستانی در حالی که از شدت گرما له له می زنی، حتی چند قطره آب برای خوردن پیدا نمی کنی…

اصلا لازم نیست فرمول ببافم و سوالات پی درپی بپرسم. خیلی راحت می گویم، طولی نمی کشد که بر اثر تشنگی جان به جان آفرین تسلیم می کنی. بله ! آب عنصر اصلی همه ی مواد غذایی است.

فکر نکن اگر آب نباشد قُلپ قُلپ نوشابه نوش جان می کنی. یا مثلا آب میوه می خوری. نه! این ها خیالات است. در ذره ذره ی هر مواد غذایی مقداری آب وجود دارد؛ که اگرنداشته باشد هیچ غذا یا میوه های در عرصه ی حیات به وجود نمی آید. بنابراین آب شاه رگ حیات زندگی است. بدون آب هیچ چیز وجود نخواهد داشت.

اما جالب است که انسان متمدن امروزی همه ی این ها را می داند، اما همچنان بی اهمیت، به استفاده ی بی رویه و گاه غیر ضروری از این منبع حیات می پردازد. بسیاری از ما آدم ها خوب می دانیم دریا ها و اقیانوس ها لبریز از آب است.

پیشنهادی: در مورد دریای آبی

این را هم خوب می دانیم از سه چهارم آبی که کل زمین را در بر گرفته فقط، یک درصد آن به عنوان آب شیرین قابل استفاده است. بقیه اش حاوی نمک است که کمتر جنبنده و جانداری که در خشکی زندگی می کند، قادر به نوشیدن اش است.

حتی درختان و گیاهان هم از همین یک درصد آب شیرینی که در حال حاضر وجود دارد استفاده می کنند. با این حساب ما با همه ی جانداران دراین مقدار اندک آب سهیم هستیم. من نمی خواهم کسی را متهم به بی شعوری کنم. اما بالاخره باید مرز بین داشتن شعور و بی شعوری معلوم بشود.

انشا در مورد اگر آب نباشد

قضاوت را هم به عهده ی خودتان می گذارم که: آیا با مشکل بزرگی که جهان، به خصوص کشورما که به عنوان کشوری نیمه خشک و خشک، دست و پنجه نرم می کند، درست است که از آب، این منبع حیات ، به بدترین شیوه استفاده کنیم. از شیوه ها اسم نمی برم. چون خطاکاران بهتر می دانند چقدر زشت وبی خردانه از آب شیرین استفاده می کنند.

پیشنهادی: انشای خواندنی در مورد اگر من …

_ دوستان عزیز در صورتی که انشایی با این موضوع نوشته اید می توانید از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

اختصاصی دانشچی _ نویسنده: اصغر فکور

ℹ️ اشتراک گذاری به دوستان خود:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *